dinsdag 31 juli 2012

Terugkerende vriendschap

Vrienden.
Wandelen met je mee. Soms aan je hand, soms op afstand.
Je neemt ieder een andere afslag en samen kom je weer op hetzelfde pad uit. Altijd.

Vrienden.
Groeien met je mee. Soms apart, soms samen.  
Je loopt over toppen en dalen en je vindt elkaar aan de horizon. Altijd.

Mooie vriendschappen volgen de rode draad in mijn leven.
Niet altijd.

Ik moest ineens op zoek. Naar de vriendschap die er was.
Plotseling eenzijdig verbroken en even plotseling weer opgepakt.
Zonder blikken of blozen. Zonder woorden. Zonder uitleg.
De vriendschap is er nog. Toch blijf ik zoeken, elke keer weer.
Ik kan hem niet meer vinden. De vriendschap van vroeger.


(zie ook: Terugkerende ontmoeting - mei 2012)





3 opmerkingen:

  1. Ja, bij een enkele vriendschap loopt het anders dan verwacht. Bij mij had dat duidelijk met veranderde omstandigheden te maken waar men blijkbaar minder goed mee uit de voeten kon.
    Zou voor jou ook kunnen opgaan.
    Soms is het goed dat maar zo te laten, kost tijd daar achter te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zie het maar even aan,zou ik zeggen Mooi geschreven

    BeantwoordenVerwijderen