woensdag 25 juli 2012

Ik ga op reis en neem mee....

Te vaak neem ik te veel mee. Op vakantie.
Ik begin voorzichtig, maar er komt steeds meer bij. Misschien toch nog een rokje en een t-shirt? De stapel groeit en groeit. Mijn koffer gaat met moeite dicht. Na de vakantie zie ik telkens weer dat ik de helft niet nodig heb gehad.

Te vaak neem ik te veel mee. In het leven.
Ik stop alles in mijn koffer. Soms is hij bijna niet meer te dragen. De helft is afgedankt of ongebruikt. Heb ik alles nog wel nodig?

Ik neem minder mee.
Onnodige ballast gooi ik weg.
In de reis van mijn leven.



(met dank aan E.Smits voor de koffergedachte)



2 opmerkingen:

  1. Tja, ik zie het leven als een goed gevulde rugzak. Soms past al die ballast niet meer,dan moet je herschikken. Je gooit het nodige weg. Wat blijft stop je niet terug, maar hang je eraan tot ook dat niet meer nodig is. Maar je blijft herschikken, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja over twee weken zit mijn koffer natuurlijk ook weer veel te vol, maar de koffers van het verleden heb ik een goede plek op de zolder gegeven die ik niet heb. :-)

    BeantwoordenVerwijderen