woensdag 27 juni 2012

Duizend dingen

Vrouwen en multitasken. Het schijnt dat wij een heleboel dingen tegelijk kunnen doen.
Ik ook. Duizend dingen tegelijk. In mijn hoofd.

Overal kom ik ze tegen. De restanten van mijn warhoofd.
De toiletrolhouder vind ik 's avonds onder mijn bureau, omdat ik onderweg naar de toiletrollen bedacht dat ik nog iets op moest schrijven.
Ik zet de gieter onder de regenton en loop weg. Uren daarna kijk ik naar een verdord plantje. Toch maar even water geven. Grote plas water. Regenton leeg.
In de vensterbank vind ik een beker met aangekoekt iets. Niet meer te definiƫren wat. Ik was de beker al een tijdje kwijt.
Als ik ga koken dwing ik mezelf te blijven staan waar ik sta. Anders gaat het geheid mis.
Ik loop naar boven en vergeet wat ik er ging doen. Onderweg naar beneden weet ik het weer. Ik draai om. En ga iets anders doen.
Reuze handig. Mijn duizend-dingen-hoofd.





1 opmerking: