dinsdag 15 mei 2012

Weerspiegeling


In glooiende gewelven schuilt een massief verleden. Verbrokkeld door de tijd. Geheeld in zachte stukken klei. Vormen van verlangen. Gebroken dromen spatten uiteen in schitterende scherven. Weerspiegeling van later.

Drijfzand. Donkere poelen water. Ik grijp mijzelf vast. Aan gedachten zonder einde. Gedachten spoelen weg. Als voetstappen op het strand. Cirkels van sprongen.

Weggevaagde lijnen van wat was en wat is. Contouren van de toekomst onzichtbaar. Het verlangen blijft. Verdriet sijpelt weg. Door mijn handen, uit mijn hoofd, uit mijn lijf. Grenzen vervagen. Gevuld door leegte. Vervuld met liefde.

Uitgesleten en verguisde paden - plots overschaduwd door een zonovergoten baan naar de horizon. Een lint van schitteringen doorklieft het land. Rivier in duizend facetten voert ons weg van het verleden.

Kralen van herinneringen aaneengeregen tot een ketting van tijd. Verbonden schakels. Vervaagd verleden. Gekleurde toekomst. De rivier volgt vloeiende lijnen. Mijn hart volgt. De horizon ligt om de hoek.

Drijvend in mijn stille water. De stroming voert me weg van hier. Mijmerend kijk ik naar de weerspiegeling van mijn gezicht in het water. Rimpels van golven vertroebelen mijn blik. De tijd verdrijft. Regendruppels op mijn gezicht. Wolken drijven uiteen. De maan kijkt toe. Het wordt stil in mij.

Het water glinstert in het maanlicht. Ik fluister jouw naam. Samen zwemmen we in donkere stromen. Tot het licht wordt.

Verdwaald in een regen van mistige zonnestralen dwarrel jij als damp omhoog naar de hemel. Zonnige dromen voorbij de wolken. Volgen kan niet. De gebroken scherven van jouw leven koesteren wij. Gelijmde stukken tot een samengesmolten hart.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten