dinsdag 29 mei 2012

Droomtuin

Wij hebben een heerlijke tuin om in te struinen. In elk hoekje zie ik iets anders, iedere dag weer. Wandelend in de tuin ben ik bijna altijd in het gezelschap van onze 2 beagles. 
Samen op ontdekkingsreis.

Mijn eigenwijze donderstenen staan klaar zodra ik een emmer of mand pak. Aardbeien, tomaten, bessen of frambozen plukken is een feest. Soms eet ik meer op dan dat er in mijn mand terecht komt. De beagles blijven in de buurt en kijken met hun koppie schuin toe of er heel toevallig iets op de grond valt. Natuurlijk.
In het najaar rapen we hazelnoten en walnoten. Terwijl ik raap, kraken de beagles de noten met hun tanden. Ze helpen mee, maar mijn emmer komt nooit vol. Intens genieten - deze geluksmomenten.

Op warme dagen zitten we samen onder de appelboom. Fijn, tussen zon en schaduw. Luisterend naar de vogels. Mijmerend in de tuin zie ik bomen, bloemen, planten en de lucht.
Een vlinder strijkt neer op mijn arm. Je bent er weer even bij.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten