zondag 5 augustus 2012

Zoektocht


De zoektocht naar mezelf is jaren geleden begonnen. Om mezelf weer terug te kunnen vinden, moest ik mijn leven een tijd van een afstand bekijken. Loskomen van degene die ik geworden was. Loskomen van de rol die ik had ingenomen als vrouw, als dochter en als kleine zusje. Om vervolgens weer als mezelf terug te kunnen stappen in mijn leven.

Ik kon het destijds niet goed uitleggen aan mijn omgeving. Ik probeerde het wel, maar de worsteling met mezelf was op dat moment te groot. Dat ik daardoor ook in strijd kwam met mijn omgeving was een logisch gevolg. Afstand gevolgd door verdriet.

Ik stapte in een nieuw leven, waarbij ik een aantal mensen in mijn oude leven achterliet.
Het duurde lang om de weg terug te vinden. De weg naar mezelf als vrouw, dochter, zus en vriendin. Eindelijk ben ik weer op de juiste weg. De hobbels en bochten blijven, maar ik kom er wel.

Onderweg heb ik veel gevonden. Mijn nieuwe liefde, die mij volledig de ruimte geeft om mezelf te kunnen zijn en blijven. De warme band met mijn zus, waar ik super trots op ben en die mij de laatste jaren zo dierbaar is geworden. Oprechte liefde en hechte vriendschappen.

Mijn zoektocht zal nooit eindigen.
Eén ding is zeker.
Ik loop niet meer alleen.


4 opmerkingen:

  1. Niet meer alleen lopen is een heel mooi iets.
    Jezelf hervinden en met een andere blik naar de wereld en haar mensen kijken zal je veel brengen. ik wens je ontzettend veel geluk en liefde. Verlies je zelf niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een geweldig mooie en lieve reactie, Ingrid!
      Tranen in mijn ogen en blijheid in mijn hart.
      Liefs,
      Rijnmeermin

      Verwijderen
  2. Ik begrijp volledig wat je bedoelt Rijnmeermin! Wat fijn iets van iemand te lezen die iets soortgelijks meemaakt. Ook ik heb een warme band met mijn zusje. :) dat is iets om te koesteren. Fijn om dit te lezen. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik jouw verhaal 'mensen die je denken te kennen' las! Dank je, Kati.

      Verwijderen