donderdag 16 augustus 2012

Vergane glorie (deel 2)

Zie ook deel 1: http://rijnmeermin.blogspot.nl/2012/08/vergane-glorie.html


De rode badmuts zet ze nooit meer op. Nooit meer!
Haar bijpassende, zorgvuldig uitgekozen, rode bikini heeft ze in haar koffer gemikt. Desillusie. Ze heeft maar één woord voor deze beschamende vertoning.

Snikkend werpt ze zichzelf voorover op het bed en slaat met gebalde vuisten op het kussen.
Even is ze weer terug in de tijd, 15 jaar, haar eerste vakantieliefde. Ook toen heeft ze urenlang huilend op het bed gelegen.
Groot verdriet om dat wat ze verloren heeft. Haar jeugd, haar onbezonnen kijk op de wereld, komt nooit meer terug.

Inmiddels vertonen haar neus en wangen rode adertjes van het huilgeweld. Met roodomrande ogen gaat ze op de rand van het bed zitten en bekijkt zichzelf in de spiegel. Automatisch neemt ze een bevallige pose aan en plaatst haar hand op haar knie. Verdorie, er zit wat in de weg, haar hangtieten. Dat is dus wat er van haar is geworden. Mevrouw Hangtiet.
Hoe heeft ze kunnen geloven dat die zongebruinde Italiaan naar haar glimlachte. Naar haar, echt niet!

Ze ondersteunt haar borsten met haar handen en duwt ze iets omhoog. Als ze nou? Als ze nou geld had, zou ze een borstcorrectie kunnen ondergaan. Peinzend kijkt ze naar het lichaam in de spiegel. Alles zou wel een lift kunnen gebruiken. Geen schijn van kans, denkt ze, dat geld krijg ik nooit bij elkaar gespaard.

Ze kijkt nog eens goed. 25 jaar huwelijk en 2 pubers verder, haar lijf heeft al die jaren best goed doorstaan. Eigenlijk heeft ze nooit ècht wat gemankeerd.
Ineens kijkt ze met andere ogen naar zichzelf.
Trots!
Ze slaakt een diepe zucht en denkt na. Ik trek mijn rode bikini gewoon weer aan en ga terug naar het zwembad, besluit ze daadkrachtig.

Statig en met ferme passen loopt ze over de glanzende tegels naar het zwembad. De Italiaan is weer op zijn ligbed neergestreken. Ik negeer hem, denkt ze in een fractie van een seconde.
Aan de overkant ziet ze haar lieve man, ze zwaait enthousiast naar hem en ze stapt dapper door.
Haar voet roetsjt uit haar slipper. Struikelend valt ze voorover, midden op het ligbed van de Italiaan.
Haar borsten floepen uit haar bikini en de rechterborst ketst tegen zijn rechteroog.

Steunend komt ze met een rood hoofd van schaamte overeind. Ze ziet wat ze heeft aangericht.
Het gezwollen ooglid van de Italiaan kijkt haar verwijtend aan.
Haar schaamte slaat om in vrolijkheid als ze zijn verbouwereerde blik ziet. Lachend roept ze uit: 'De samenzwering van de hangtieten!'
Haar lijf is zo gek nog niet.

Wordt vervolgd...
Zie deel 3: http://rijnmeermin.blogspot.nl/2012/08/vergane-glorie-deel-3.html



8 opmerkingen:

  1. Haha dat is ook wat.. ik zie het voor me.. landen bovenop een Italiaan.. als het dan maar Eros Ramazotti is. mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het helemaal voor me. Hilarisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ghaghagha. Mijn avond is weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. (H)eerlijk en gek verhaal! Volgens mij neem je gewoon met humor jezelf onder de loep! Gauw naar 3.

    BeantwoordenVerwijderen