zaterdag 11 augustus 2012

Wedstrijd


Plotseling bevond ik mezelf in een wedstrijd. Ze zijn niet goed voor mij, wedstrijden.
Ik ben competitief, niet een beetje, ik wil winnen!
Mijn verhaal ‘opgesloten’ stuurde ik in. Zomaar, om ‘ns mee te doen en om te kijken of iemand er op zou stemmen..

Toen begon de strijd. De strijd in mij.
Een stem, nog een stem, nog meer stemmen. Ik wil eerste worden en blijven.

Het besef kwam al snel.
Ik wil schrijven. Schrijven omdat ik het fijn vindt. Schrijven omdat het mij raakt.
Het is fijn om te horen wat mijn verhaal met jou doet of niet met jou doet. Wat mijn verhaal jou vertelt.

Maar winnen? Schrijf ik om te winnen?
Mijn hart zegt nee.
Mijn hoofd zegt ja.
Het is een wedstrijd.


P.S. Je kunt niet meer stemmen... Ik heb de wedstrijd op www.realeren.nl gewonnen in augustus 2012.











2 opmerkingen:

  1. Je wilt gewoon goed zijn! En dat mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ben ik met Sagita eens. Je zoekt bevestiging. Tegelijkertijd is het doodeng. Bij elke plaatsing de twijfel, is het leuk/goed genoeg.
    Ik heb op de site gekeken, het wedstrijdelement zou voor mij niet werken.

    BeantwoordenVerwijderen